Adana Büyükşehir Belediyesinin Hazine'ye olan 485,9 milyon liralık borcu, kentte vatandaşların tepkisini çekti. Hazine ve Maliye Bakanlığının merkezi yönetim brüt borç stoku verilerine göre açıklanan rakam, hizmet eksikliği eleştirilerini de beraberinde getirdi.
Vatandaşlar borca değil hizmete bakıyor
Adana'da yaşayanlar, belediyenin borç yüküne rağmen temel sorunların çözülemediğini savundu. Yol, köprü ve temizlik gibi ihtiyaçlara yeterince kaynak ayrılmadığını söyleyen vatandaşlar, şehirde günlük yaşamı zorlaştıran sorunların arttığını dile getirdi.
Vatandaşlardan Baran Özçelik, "Adana'da yaşayan biri olarak hiçbir fayda görmüyoruz. Her yer sinek, yollar berbat. Her mahalle arasında, her yolda çukurlar var, her yeri kazdılar. 2 haftadır ilaçlatmaya çağırıyoruz, bir kere geldiler geçtiler, sinekler daha da çoğaldı. Pislik, çöp yığıntıları, leş gibi koku var. Belediyenin nereye borç yaptığını bilmiyoruz çünkü ortada bir hizmet göremiyorum." ifadelerini kullandı.
"Halkın parasıyla konser ve heykel yapılıyor" eleştirisi
Emekli vatandaş Ahmet Koç ise belediye harcamalarının halka dönmediğini savunarak, "Ben sürekli gezen bir insanım. Yukarı mahallelere de gitseniz, ileri mahallelere de baksanız yol yok, hizmet yok, çöpler almış başını gidiyor. Verilen paralar halkın hizmetine gitmiyor. Durmadan sürekli konser yapılıyor. Sen halkın parasını, benim vergimi, su paramı, çöp paramı neden sanatçılara veriyorsun. İki kişiyiz, evde 350 lira su parası veriyorum ama hizmet geri dönmüyor. Heykeller yapılıyor, belediyenin önünden heykellerden geçemiyorsun. Heykeller mi bizim karnımızı doyuracak. Bu paraların halka hizmet olarak geri döndüğünü göremiyorum" dedi.
Adana'da yağmur, trafik ve çöp sorunu gündemde
Osman Esen de Adana'nın hak ettiği değeri görmediğini belirterek, "Adana'da bu kadar borç görünmesine rağmen ilk aklıma gelen şey en küçük yağmurda şehrin havuza dönmesi. Burada 2 milyon 300 bin kişi yaşıyor. Zaten trafik sorun. Adana sıcak bir memleket, çöpün 1 saat kalması bile koku ve sinek yapıyor. Ayrıca Seyhan Nehri üzerine en az 10-15 köprü daha yapılması lazım. Burası Güneydoğu'yu batıya bağlayan bir odak noktası. Faturayı gözümle görmediğim için tam bilemem ama paraların doğru yere, hizmete harcanmadığını düşünüyorum" diye konuştu.
Hazine ve Maliye Bakanlığı verilerine göre mahalli idareler arasında hazineye en fazla borcu bulunan belediye Ankara Büyükşehir Belediyesi oldu. Ankara Büyükşehir Belediyesinin borcu yaklaşık 2,1 milyar lira, Kocaeli Büyükşehir Belediyesinin borcu ise yaklaşık 1,5 milyar lira olarak açıklandı. Listede Samsun Büyükşehir Belediyesinin yaklaşık 1,49 milyar lira, Samsun Su ve Kanalizasyon İdaresinin ise 667,1 milyon lira borcu bulunduğu belirtildi.


