Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Türkiye'yi uluslararası fizik, matematik ve bilgisayar olimpiyatlarında temsil eden gençlerin 1 altın, 7 gümüş, 6 bronz madalya ve 7 mansiyon ödülü kazandığını açıkladı.
Bakan Kacır, NSosyal hesabından yaptığı paylaşımda, TÜBİTAK bünyesinde yürütülen 2202 Bilim Olimpiyatları Programı kapsamında yetiştirilen öğrencilerin dünya sahnesinde önemli bir başarıya imza attığını belirtti. Gençlerin elde ettiği derecelerle Türkiye'ye büyük gurur yaşattığını vurguladı.
Hangi olimpiyatlarda kaç madalya kazanıldı?
İtalya'nın Cesenatico şehrinde 12-18 Mayıs tarihleri arasında düzenlenen 6. Avrupa Kızlar Bilgisayar Olimpiyatı'nda Türkiye'yi temsil eden öğrenciler 3 gümüş madalya ve 1 bronz madalya kazandı. 59 ülkeden 218 öğrencinin yarıştığı organizasyonda Türkiye toplam 4 madalya ile yer aldı.
İsveç'in Göteborg şehrinde 12-16 Haziran tarihleri arasında yapılan 10. Avrupa Fizik Olimpiyatı'nda ise 41 ülkeden 199 öğrencinin mücadele ettiği yarışmada 1 gümüş madalya, 1 bronz madalya ve 1 mansiyon ödülü elde edildi.
Türkiye'nin gençleri Asya ve Balkanlarda da öne çıktı
Güney Kore'nin Busan kentinde 17-25 Mayıs tarihleri arasında gerçekleştirilen 26. Asya Fizik Olimpiyatı'nda Türkiye, 2 bronz madalya ve 6 mansiyon ödülü kazandı. 27 ülkeden 209 öğrencinin katıldığı organizasyon, gençlerin fizik alanındaki başarısını bir kez daha ortaya koydu.
Romanya'nın Buzau şehrinde 15-20 Haziran tarihleri arasında düzenlenen 30. Genç Balkan Matematik Olimpiyatı'nda da TÜBİTAK 2202 Bilim Olimpiyatları Programı kapsamında yetiştirilen öğrenciler 1 altın, 3 gümüş ve 2 bronz madalya ile Türkiye'ye döndü.
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Türkiye'yi başarıyla temsil eden tüm öğrencileri tebrik etti.
