Tekirdağ'da sahipsiz sokak hayvanlarına yönelik yürütülen çalışmalar, İl Hayvanları Koruma Kurulu Toplantısı'nda ele alındı. Toplantıda belediyelerin bakımevi, doğal yaşam alanı, kısırlaştırma ve kurumlar arası koordinasyon başlıklarındaki çalışmaları değerlendirildi.
Sahipsiz hayvanlar için yol haritası konuşuldu
Tekirdağ Valisi Recep Soytürk başkanlığında düzenlenen toplantıda, ilgili mevzuat kapsamında yerel yönetimlerin sorumlulukları ve mevcut kapasiteleri masaya yatırıldı. Belediyeler tarafından sahipsiz sokak hayvanlarına yönelik yürütülen ve planlanan çalışmalar da görüşüldü.
Toplantıda ayrıca sahipsiz hayvanların korunması, rehabilitasyonu ve yaşam şartlarının iyileştirilmesine yönelik atılacak adımlar değerlendirildi. Yetkililer, kontrol altına alma, kısırlaştırma ve uygun yaşam alanlarına kavuşturma süreçlerinde kurumlar arası koordinasyonun önemine dikkat çekti.
Toplantıya kimler katıldı?
Toplantıya Vali Yardımcısı Günay Öztürk, ilçe kaymakamları, Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Arzu Çebi, İl Emniyet Müdürü Ahmet Metin Turanlı, İl Jandarma Komutanı Jandarma Albay Ali Güngör, ilçe belediye başkanları, kurum müdürleri, Doğa Koruma ve Milli Parklar İl Şube Müdürü Gökay İnal ile Hayvanları Koruma Kurulu üyeleri katıldı. Vatandaşların huzur ve güvenliği ile hayvan refahının birlikte gözetileceği vurgulandı.

