Tekirdağ'ın Süleymanpaşa ilçesindeki lavanta tarlaları, yaz sezonuyla birlikte özellikle İstanbul'dan gelen ziyaretçilerin akınına uğruyor. Mor çiçeklerle kaplanan alanlar, şehirden uzaklaşıp doğayla vakit geçirmek isteyenlere yoğun ilgi görüyor.
Lavanta tarlalarında mor turizm hareketliliği
Tekirdağ'ın Süleymanpaşa ilçesinde yaz mevsiminin başlamasıyla lavanta bahçelerinde ziyaretçi yoğunluğu arttı. Hafta sonunu doğayla iç içe geçirmek isteyen vatandaşlar, mor renklerin oluşturduğu manzarada yürüyüş yapıyor, bol bol fotoğraf ve video çekiyor.
Son yıllarda Tekirdağ'da öne çıkan mor turizm, her yaştan ziyaretçinin ilgisini çekiyor. Özellikle sosyal medya kullanıcılarının tercih ettiği lavanta tarlaları, doğal güzelliğiyle kırsal turizme de katkı sağlıyor.
Kamil Turgut: Temmuz sonuna kadar yoğunluk sürüyor
Tarlanın işletmecilerinden Kamil Turgut, ziyaretçi yoğunluğundan memnun olduklarını belirterek, "Şu an çok ziyaretçimiz geliyor. Özellikle İstanbul'dan akın akın geliyorlar. Çok memnun kalıyorlar. Bu şekilde temmuz ayının sonuna kadar sürüyor. Yani 45-50 gün yoğun bir şekilde geçiyor. Sonra hasat yapacağız, yağını alacağız. Seneye gelecek olan ziyaretçilerimiz kullanacak" dedi.
Lavanta tarlaları dron ile havadan da görüntülendi. Geniş mor alanlar ve ziyaretçilerin oluşturduğu hareketlilik, ortaya kartpostallık görüntüler çıkardı. Temmuz ayının sonuna kadar sürmesi beklenen lavanta sezonunda, bölgenin binlerce ziyaretçiyi ağırlamaya devam etmesi bekleniyor.



