Martı'nın TAG uygulamasına ilişkin davada mahkeme, daha önce iki kez İstinaf Mahkemesi tarafından kaldırılan karara benzer yeni bir hüküm verdi. Dosya üçüncü kez istinaf sürecine taşınıyor.
TAG davasında 7'nci duruşma İstanbul'da görüldü
TAG uygulamasına ilişkin davanın 7'nci duruşması, 24 Haziran'da İstanbul 14'üncü Asliye Ticaret Mahkemesi'nde yapıldı. Davayı İstanbul Otomobilciler Esnaf Odası, Birleşik Taksi Şoförleri Derneği, İstanbul Havalimanı Turizm Taksiciler Karayolu Yolcu Taşıma Kooperatifi, Sabiha Gökçen Havaalanı Taşıma ve İşletme Kooperatifi, İstanbul Taksi Sahipleri Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu, İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası, Antalya Şoförler ve Otomobilciler Odası, Gaziantep Şoförler ve Otomobilciler Odası ile Kayseri Otomobilciler Kamyon, Otobüs, Kamyonet ve Şoförler Odası Başkanlığı açtı.
Mahkeme heyeti, davanın kısmen kabulüne kısmen reddine karar verdi. Böylece süreçte yeni bir aşamaya geçilirken, tarafların itiraz yolu yeniden açılmış oldu.
Oğuz Alper Öktem: Kararı İstinaf Mahkemesi'ne taşıyoruz
Duruşma sonrası açıklama yapan TAG Kurucusu Oğuz Alper Öktem, kararın üst mahkemeye taşınacağını söyledi. Öktem, "Hukuki sürece inancımız tam, inanıyoruz ki haklılığımız bir kez daha tescil edilecek" dedi.
Öktem ayrıca, taksicilerin uygulamanın bugün kapatılmasına yönelik tedbir talebinin reddedildiğini belirterek, 2024 yıllarında verilen benzer kararın İstinaf Mahkemesi tarafından hatalı bulunarak kaldırıldığını hatırlattı. "Bu kararı da yeniden İstinaf Mahkemesi'nin değerlendirmesine sunacağız" diyen Öktem, sürecin 3 buçuk yıldır devam ettiğini vurguladı.
"Bizi yıldırmak için onlarca dava açıyorlar, mücadelemiz devam edecek" ifadelerini kullanan Öktem, kamuoyunu gelişmeler hakkında şeffaf şekilde bilgilendirmeyi sürdüreceklerini de söyledi.
