Sakarya Gaz Sahası'nda üretim kapasitesini artırmaya yönelik çalışmalar sürüyor. Karadeniz'deki sahada, yeni fazlarla birlikte günlük doğal gaz üretiminin 20 milyon metreküpe çıkarılması hedefleniyor.
Osman Gazi Yüzer Üretim Platformu 30 Ağustos'ta sahaya gidiyor
Türkiye'nin doğal gazda dışa bağımlılığını azaltma hedefinin merkezindeki Sakarya Gaz Sahası'nda Faz-1 çalışmaları kapsamında 12 üretim kuyusundan gaz çıkarılıyor. Sahada günlük üretim yaklaşık 9,5 milyon metreküp seviyesine ulaşırken, bugüne kadar toplam 6 milyar metreküp doğal gaz üretildi. Mevcut üretimle yaklaşık 4 milyon hanenin doğal gaz ihtiyacı yerli kaynaklardan karşılanabiliyor.
Faz-2 kapsamında üretilecek doğal gazın işlenmesi için Osman Gazi Yüzer Üretim Platformu'nun 30 Ağustos'ta Sakarya Gaz Sahası'na uğurlanması planlanıyor. Platformun devreye alınmasıyla günlük üretim kapasitesinin iki katına çıkarılarak yaklaşık 20 milyon metreküpe ulaşması hedefleniyor.
Faz-3 ile hedef 40 milyon metreküp
Üretim artışının üçüncü aşamasını oluşturacak Faz-3 çalışmaları kapsamında ise ikinci bir yüzer üretim platformunun 2028 yılında devreye alınması planlanıyor. Bu platformun faaliyete geçmesiyle Sakarya Gaz Sahası'nın günlük üretim kapasitesinin 40 milyon metreküpe yükselmesi öngörülüyor.
Türkiye genelinde doğal gaz kullanan hane sayısı yaklaşık 22 milyona ulaşırken, Karadeniz gazından faydalanan hane sayısı halihazırda 4 milyon seviyesinde bulunuyor. Faz-2 yatırımlarının tamamlanmasıyla bu sayının 8 milyona çıkması, Faz-3'ün devreye alınmasıyla birlikte yerli gazın 16 milyonu aşkın haneye ulaştırılması hedefleniyor.
Öte yandan sahada sondaj, kuyu tamamlama ve üretim geliştirme faaliyetleri Türkiye'nin enerji filosunda yer alan Fatih, Kanuni, Yavuz, Abdülhamid Han ve Yıldırım gemileriyle aralıksız sürdürülüyor. Sakarya Gaz Sahası, Türkiye'nin doğal gazda dışa bağımlılığını azaltma planının en kritik projelerinden biri olarak öne çıkıyor.