En Gündem: Haber & Yaşam

© 2026 En Gündem: Haber & Yaşam

Okulların tatiliyle 15 Temmuz Demokrasi Otogarı'nda yoğunluk arttı

Okulların tatil olmasıyla 15 Temmuz Demokrasi Otogarı'nda yoğunluk arttı. Yaz tatili için memleketlerine giden yolcular nedeniyle otobüslerde ek seferler düzenleniyor.

Okulların tatiliyle 15 Temmuz Demokrasi Otogarı'nda yoğunluk arttı

2025-2026 eğitim ve öğretim yılının sona ermesiyle birlikte, yaz tatili için memleketlerine ve tatil bölgelerine gitmek isteyen vatandaşlar 15 Temmuz Demokrasi Otogarı'nda yoğunluk oluşturdu. Otobüs firmaları artan talebi karşılamak için ek seferler düzenlemeye başladı.

Otogarda yaz tatili hareketliliği başladı

Milyonlarca öğrenci ve binlerce öğretmenin tatile girmesiyle İstanbul'daki otogarda peronlarda zaman zaman yoğunluk yaşandı. Yetkililer, önümüzdeki günlerde hareketliliğin daha da artmasını beklediklerini belirtti.

Otobüs şoförü Hakan Uçar, seferlerde yoğunluk olduğunu belirterek, "İstanbul -Diyarbakır arası 2 bin 500 lira 2 bin 800 lira arasında değişiyor. Şu an yolcumuz var, aracımız dolu. Şu an yoğunluk var. Bir hafta sonra yoğunluğu görmek mümkün değil" dedi.

Firmalar ek sefer hazırlığı yaptı

Seyahat acentesi yetkilisi Alaattin Çendek ise yaz aylarında Anadolu'ya gidişlerin arttığını vurgulayarak, "Yaz mevsimi dolayısıyla insanlarımız, İstanbul'dan Anadolu'ya yakınların yanların gidiyor. Bu bir müddet devam eder. Okulların açılmasına yakın sıladan gurbete tekrar dönüş olur. Yoğunluğumuz şu an yüzde 99,9. Bugün okullar tatil oldu, bugün itibarıyla seferlere devam ediyoruz" şeklinde konuştu.

Memleketine giden Tuğçe Özsahra da bilet bulmakta zorlandığını söyleyerek, "Ben okullar kapandığı gibi memleketime gidebiliyorum" dedi. Çanakkale'ye giden Özsahra, öğretmen olduğunu ve tatil fırsatını değerlendirdiğini ifade etti.

Lise son sınıf öğrencisi Belinay Ateş, "Ben lise 3 öğrencisiyim. Okullar tatil oldu, ben de Tekirdağ'a annemin yanına gidiyorum. 1 ay sonra Aydın'a tatile gideceğim. Ders çalışmaya da okullar başladığında başlarım" diye konuştu. Lise sona geçen Kübra Ayaz da "Bu sene daha çok çalışmayı düşünüyorum" dedi.


Benzer Haberler