Sirkeci Garı'nda restorasyon ve dönüşüm çalışmaları sürüyor. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, tarihi gar sahasının ulaşım işlevi korunarak kütüphaneler, sanat ve etkinlik alanlarıyla yaşayan bir kültür adasına dönüştürüleceğini açıkladı.
Sirkeci Garı'nda restorasyon ve dönüşüm sürüyor
İstanbul'un tarihi yarımadasında yer alan Sirkeci Garı, yürütülen çalışmalarla yeniden şehrin kültür ve yaşam rotalarından biri olmaya hazırlanıyor. Bakan Ersoy, gar sahasında yapılan incelemelerin ardından projenin ayrıntılarını paylaştı.
Sirkeci Garı'nın Anadolu'dan gelenler için Avrupa'ya ve Rumeli'ye açılan önemli bir geçiş noktası olduğunu hatırlatan Ersoy, savaş dönemlerinde göç hareketleri ve asker sevkiyatlarının da buradan yapıldığını söyledi. Batıdan doğuya gelen yabancıların ilk uğrak noktalarından birinin de Sirkeci olduğunu belirten Ersoy, buranın hem ulaşım aksı hem de şehrin hafızası olduğunu ifade etti.
Yaşayan kültür adası projesinde neler olacak?
Bakan Ersoy, tarihi gar binasının özgün mimarisine uygun şekilde yeniden ihya edildiğini vurguladı. "Sirkeci de de ana gar binası çok narin bir bina baktığınız zaman. İşçiliğin de çok yoğun olduğu bir bina. O işçiliklerle tekrar eskisine uygun bir şekilde ihya ediliyor" dedi.
Proje kapsamında büyük işletme binasında her yaş grubuna hitap edecek bir kütüphane oluşturulacak. Ambar binalarında sergi ve tiyatro alanları yer alacak, açık etkinlik alanları da projeye dahil edilecek. Ersoy, gün boyu insanların vakit geçirebileceği bir yaşam merkezinin, ulaşım aksı özelliği korunarak hayata geçirildiğini söyledi.
Tarihi yarımada silueti yeniden düzenleniyor
Çalışmalar kapsamında gar yapısında geçmiş dönemlerde yapılan niteliksiz müdahaleler kaldırılacak. Konser ve etkinlik alanları, seyir terasları, çocuk oyun alanları ve sosyal kullanım alanları oluşturulacak. Tarihi yarımada siluetine zarar veren ekler temizlenirken, geçmiş yıllarda yıkılan Emirler Mescidi de yeniden inşa edilecek.





