Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi'nin Kayapa ve Kuruçeşme mahalleleri sınırında katı atık tesisi kurulmasına yönelik imar planını onaylaması, Nilüfer'de tepkiyle karşılandı. Nilüfer Belediyesi, Nilüfer Kent Konseyi ve muhtarlar, tesise karşı ortak mücadele kararı aldı.
Nilüfer'de çöplük istemiyoruz mesajı
Nilüfer Kent Konseyi'nde düzenlenen toplantıda Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, Başkan Yardımcısı Emre Karagöz, Nilüfer Kent Konseyi Başkanı Mustafa Berkay Aydın, Nilüfer Muhtarlar Derneği Başkanı Recep Bayraktar, DOĞADER Başkanı Murat Demir ve çok sayıda muhtar bir araya geldi. Katılımcılar, "Nilüfer'de çöplük istemiyoruz" mesajında birleşti.
Toplantıda konuşan Şadi Özdemir, ilçenin nüfus ve sanayi baskısı altında olduğunu belirterek, bu tür kirletici projelerin Nilüfer'e artık yük olacağını söyledi. Özdemir, "Bu tesisin engellenmesi yerel yönetimin tek başına yapabileceği bir iş değil, asıl güç halkın ve muhtarların örgütlü mücadelesidir" dedi.
Projeye neden karşı çıkılıyor?
Emre Karagöz ise benzer planların 2016 ve 2022 yıllarında da gündeme geldiğini, ancak hukuki ve fiili mücadelelerle iptal ettirildiğini hatırlattı. Karagöz, mevcut planın güncel doğal afet risklerini ve bilimsel raporları dikkate almadığını savunarak, bölgede Uluabat Gölü'nün altından geçen aktif bir fay hattı bulunduğunu ve tesis alanının içinden dere geçtiğini ifade etti.
Karagöz ayrıca, "Bu tesise her gün 550 ağır tonajlı kamyon girip çıkacak. Bu durum bölge trafiğini ve yaşamını felç eder. Nilüfer'in geleceğini feda edemeyiz" diye konuştu.
Nilüfer Kent Konseyi Başkanı Mustafa Berkay Aydın, konunun yalnızca birkaç mahalleyi değil, tüm ilçeyi ve su havzalarını etkilediğini belirterek geniş çaplı kamuoyu oluşturulması gerektiğini söyledi. Recep Bayraktar ise ilçenin sanayi, taş ocakları ve barınak gibi yükleri sürekli taşımak zorunda kaldığını vurguladı.
DOĞADER Başkanı Murat Demir de Nilüfer'in maden ocakları, beton santralleri ve sanayi kirliliğiyle kuşatıldığını ifade ederek, akademik odalar ve baroyla birlikte projeye karşı mücadeleyi sürdüreceklerini söyledi. Toplantı, muhtarların mahallelerindeki duruşu aktarması ve olası eylem planlarının değerlendirilmesiyle sona erdi.



