İzmir metrosunda sabah saatlerinde sinyalizasyon sistemini besleyen kablolara yönelik hırsızlık girişimi, seferlerde aksamalara yol açtı. Bölge ile Sanayi istasyonları arasında yaşanan olayın ardından metro hatlarında güvenlik ve hız düzenlemesi yapıldı.
Seferler tek hat üzerinden yapıldı
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan açıklamaya göre, hırsızlık girişimi nedeniyle sinyalizasyon sisteminde arıza oluştu. Yolcu güvenliğini sağlamak için metro seferleri bir süre tek hat üzerinden gerçekleştirildi ve trenler düşük hızda seyretti.
Özellikle Bölge ile Evka-3 istasyonları arasındaki seferlerde gecikmeler yaşanırken, belediye ekipleri yolcu mağduriyetini azaltmak için hızlı şekilde devreye girdi. Arızayı gidermeye yönelik çalışmalar kısa sürede tamamlandı.
Seferler saat 11.00 itibarıyla normale döndü
İzmir Büyükşehir Belediyesi, metro seferlerinin saat 11.00 itibarıyla normal seyrine döndüğünü bildirdi. Açıklamada, sistemdeki nihai bakım ve onarım çalışmalarının ise gece yarısı işletim saatlerinin sona ermesinin ardından yapılacağı ifade edildi.
Olayla ilgili adli sürecin başlatıldığı ve benzer girişimlerin tekrar yaşanmaması için gerekli güvenlik önlemlerinin alındığı kaydedildi.