Yargıtay, eşine sürekli "banyonun ışığını çok yaktın, sifonu niye çektin, çay demleme" diyen ve aşırı tutumlu davranan bir eşle ilgili boşanma davasında dikkat çeken bir değerlendirme yaptı. Yüksek mahkeme, evde temel ihtiyaçları kısıtlayan davranışların boşanma ve maddi tazminat sebebi olabileceğini ortaya koydu.
Yargıtay cimri davranışları boşanma nedeni saydı
Kocasının cimriliği nedeniyle sıkıntı yaşadığını belirten K.L. isimli genç kadın, Aile Mahkemesi'ne başvurdu. Dilekçesinde, eşinin aşırı cimri davrandığını, eve kimsenin gelip gitmesini istemediğini ve müşterek evin yaşanabilir şartlara sahip olmadığını öne sürdü.
K.L., "Beni sürekli, 'banyonun ışığını çok yaktın, sifonu çektin' gibi sebeplerle hakaret edip evden kovuyor. Bir adet patates dahi kalsa eve gıda malzemesi, deterjan almıyor. Çay demlememi bile yasakladı. Kişisel temizliğine de dikkat etmiyordu. Devamlı olarak beni aldatabileceği vurgusunu yapıyordu. Evlilik birliğinin sarsılması sebebiyle boşanmamıza ve aylık bin 500 TL yoksulluk nafakasına, faizi ile 30 bin TL maddi, 50 bin TL manevi tazminata karar verilmesini talep ediyorum" dedi.
Karar emsal teşkil edebilir
Bursalılar kararı farklı farklı görüşlerle değerlendirirken, Yargıtay'ın bu yaklaşımının bundan sonraki davalarda emsal olabileceği hatırlatıldı. Kararda, elektrik faturası artacak endişesiyle eşi karanlıkta oturmaya zorlamak, ısınmayı kısıtlamak ve yiyecek israfı bahanesiyle temel gıdayı azaltmak gibi davranışların da boşanma ve tazminat gerekçesi sayılabileceği vurgulandı.
