Yükseköğretim Kurumları Sınavı'nın (YKS) ikinci oturumu olan Alan Yeterlilik Testi (AYT), saat 13.15 itibarıyla sona erdi. Türkiye genelinde 1 milyon 628 bin 200 adayın başvurduğu sınavın ardından öğrenciler, okul önlerinde bekleyen aileleriyle buluştu.
AYT sonrası öğrenciler sınavı değerlendirdi
AYT'ye ilk kez girdiğini söyleyen Tuğhan Benlioğlu, sınavı kolay bulduğunu ve çok zor olmadığını belirtti. Benlioğlu, "Benim çok çalışma şansım olmadı. Yakın çevremde sınava çalışan birçok arkadaşlarım vardı. Hazırlanırken yaşadıkları zorluğu gördüm. Umarım herkes gönlünce yapabilir. Zorlananlar ve gözyaşı dökenler oldu, hepsini de gördüm. Çok belirleyici bir sınav olarak gözüküyor ama bu sınav hayatın başlangıcı da değil, sonu da değil" dedi.
Başar Tokat ise AYT'de eleyici sorular bulunduğunu ifade etti. Dünkü sınava göre iki günde de zor bir sınav olduğunu söyleyen Tokat, "TYT'de birkaç soru eleyiciydi ama ben üstesinden geldiğimi düşünüyorum. AYT sınavından erken çıktım, matematik bana çok zor geldi. Kafam ağrıdığı için artık yapamadım. Hedefim Bilkent Üniversitesi Turizm Otelcilik Bölümü inşallah gelir. Herkese başarılar diliyorum, inşallah emekleri boşa gitmemiştir" diye konuştu.
Öğrenciler hedeflerini anlattı
Sınavının genel olarak iyi geçtiğini belirten Ece Tanrıöver de, "Bugün iyi geçen denemelerimden biri olduğunu söyleyebilirim. Kendimi çok daha iyi hissediyorum şu anda. İnşallah istediğimiz gibi şeyler olur. Sınava çok çalışarak girdiğim için kendimi özgüvenli hissediyorum. Bilkent Üniversitesi İletişim Tasarım Bölümü'nü istiyorum. Bütün arkadaşlarımın da aynı şekilde hedeflerine ulaşmasını diliyorum" şeklinde konuştu.