Bursa'nın Osmangazi ilçesindeki Tuzpazarı Çarşısı'nda esnafın yaklaşık 30 yıldır sürdürdüğü aşure geleneği bu yıl da devam etti. Bir araya gelen esnaflar, yaklaşık 5 bin kişiye aşure ikram etti.
Tuzpazarı Çarşısı'nda Muharrem ayı aşure dağıtımı
Bursa Tuzpazarı esnafı, Muharrem ayı dolayısıyla her yıl olduğu gibi bu yıl da aşure dağıttı. Birlik ve beraberlik içinde hazırlanan yaklaşık 5 bin kişilik aşure, vatandaşlara ikram edildi.
Etkinlikte alışverişlerin bereketlenmesi, paylaşma ve dayanışma kültürünün yaşatılması amaçlandı. Uzun kuyrukların oluştuğu dağıtımda esnaflar, aşurenin bolluk, bereket ve kardeşliğin simgesi olduğunu vurguladı.
Esnaf geleneği gelecek yıllarda da sürecek
Yaklaşık 30 yıldır aralıksız devam eden gelenek sayesinde her yıl binlerce kişiye ulaştıklarını belirten Tuzpazarı esnafı, aşure ikramını gelecek yıllarda da sürdürmeyi hedeflediklerini ifade etti.