Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Dünya Bankası'ndan sağlanan 400 milyon avro tutarındaki finansmanla yenilenebilir enerji yatırımlarının destekleneceğini açıkladı. Şimşek, bu kaynakla enerjide dönüşümün hızlandırılacağını ve dayanıklılığın güçlendirileceğini söyledi.
Yeşil dönüşüm ve enerji bağımlılığı mesajı
Mehmet Şimşek, yaptığı açıklamada yeşil dönüşümün Türkiye için bir zorunluluk olduğunu vurguladı. Türkiye'nin enerji alanında dışa bağımlılığını azaltmaya yönelik politikaların sürdürüleceğini belirten Şimşek, son 23 yılda toplam enerji ithalatının 1,1 trilyon dolara ulaştığını ifade etti.
Yerli ve yenilenebilir kaynaklara vurgu
Şimşek, enerjide yerli ve yenilenebilir kaynakların payını artırarak dışa bağımlılığı azaltmayı hedeflediklerini söyledi. Açıklamasında, kaynakların katma değer zincirinde daha yukarı çıkmayı sağlayacak alanlara yönlendirildiğini de dile getirdi.
Hazine ve Maliye Bakanı, Dünya Bankası'ndan sağlanan 400 milyon avro tutarındaki uzun vadeli ve uygun koşullu finansmanın yenilenebilir enerji yatırımlarını destekleyeceğini belirterek, bu adımın enerji dönüşümünü hızlandıracağını kaydetti.