İstanbul'un Küçükçekmece ilçesindeki tarihi taş köprü, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin yaptığı ulaşım düzenlemeleri ve yeni üst geçit sonrası atıl kaldı. Durak yerinin değiştirilmesiyle yaya akışının başka noktaya kaydığını söyleyen esnaf, bölgedeki ticari hareketliliğin azaldığını belirtiyor.
Esnaf: Tarihi köprü kullanılmıyor
Küçükçekmece Meydanı'nda uzun yıllardır çalışan esnaf, 16. yüzyılda Mimar Sinan tarafından inşa edilen tarihi taş köprünün geçmişte hem ilçe sakinleri hem de turistler için önemli bir geçiş noktası olduğunu anlattı. Ancak tren istasyonunun yerinin değiştirilmesi, yaya aksının farklı noktalara yönlendirilmesi ve yeni üst geçidin yapılmasıyla birlikte köprünün çevresindeki yoğunluğun ciddi biçimde azaldığını ifade ettiler.
40 yıldır Küçükçekmece'de esnaflık yapan Mahmut Türkoğlu, "Mimar Sinan'ın yaptığı böyle değerli bir eser ortadayken burası kullanılmıyor. Önceden turistler de burayı ziyaret ediyordu. Sabahın beşinden gece saatlerine kadar burada yoğun bir hareketlilik vardı. Şu anda ise hiçbir hareketlilik kalmadı" dedi.
"İnsanlar üç şeritli yolu geçerek karşıya ulaşmaya çalışıyor"
1989'dan beri Küçükçekmece'de esnaf olan Hikmet Ortakaya ise köprünün önce trafiğe kapatıldığını, ardından tren garının Marmaray'a dönüştürüldüğünü ve yaya akışının değiştirildiğini söyledi. Ortakaya, "Şu anda yaklaşık son 7-10 yıldır burada hiçbir esnafımız ne kirasını ödeyebiliyor ne de eleman çalıştırabiliyor. Belediyemize dilekçe verdik. İnsan akışının yeniden buradan sağlanmasını istiyoruz" diye konuştu.
Ortakaya ayrıca, "Şimdi de ikinci bir köprü yapmayı düşünüyorlar. Güzelim tarihi eserimiz varken ikinci bir masrafa ne gerek var? İnsanlar için taş köprünün kullanılması daha rahat. Hem sağlık hem de güvenlik açısından da daha uygun. Oradan milyonlarca araç geçiyor. İnsanlar ise üç şeritli yolu geçerek karşıya ulaşmaya çalışıyor. Bunun trafik kazası riski var, başka riskleri de var" ifadelerini kullandı.
"Ticaretin kalbi burada atardı"
Küçükçekmece'de 20-25 yıldır esnaflık yapan Yan Kamil Özkaya da bölgenin eski kervan yolu üzerinde bulunduğunu, bir dönem ticaretin ve turizmin merkezlerinden biri olduğunu söyledi. Özkaya, durakların ve bağlantı yollarının değiştirilmesiyle Küçükçekmece Meydanı'nın atıl duruma geldiğini savunarak, "İnsanları burada İSKİ borularının üzerinden geçmeye zorluyorlar. Allah göstermesin, bir kaza ya da patlama olsa çok sayıda insan zarar görebilir" dedi.
Esnaf, yaşadıkları mağduriyeti belediyeye dilekçeler ve imza kampanyalarıyla ilettiklerini, tarihi köprünün yeniden yaya geçişine açılmasını istediklerini belirtiyor. Elif Karaduman ise, "Öbür köprünün kullanılmaya devam edilmemesi, yaya geçişinin yeniden buradan sağlanması gerekiyor" sözleriyle taleplerini yineledi.