En Gündem: Haber & Yaşam ← Anasayfa
Kültür & Sanat

Bursa'da Sultan Çelebi Mehmed Han 605. yılında anıldı

Bursa'da Sultan Çelebi Mehmed Han, vefatının 605. yılında Yeşil Türbe'de düzenlenen programla anıldı. Kur'an tilaveti, dua ve pilav ikramı yapıldı.

Osmanlı Devleti'nin ikinci kurucusu olarak kabul edilen Sultan Çelebi Mehmed Han, vefatının 605. yılında Bursa'daki Yeşil Türbe'de düzenlenen programla anıldı. Programda Kur'an-ı Kerim tilaveti okundu, ardından dua edildi ve katılımcılara pilav ikram edildi.

Yeşil Türbe'de anma programı düzenlendi

Bursa'da Kültür ve Turizm Bakanlığı koordinesinde, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Bursa Valiliği, Bursa İl Müftülüğü, Bursa İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ile Bursa 700 Yıl iş birliğinde anma programı gerçekleştirildi. Etkinlik, Yeşil Külliyesi'nde bulunan Yeşil Türbe'de yapıldı.

Program, Kur'an-ı Kerim tilavetiyle başladı. Ardından Sultan Çelebi Mehmed Han ve tüm şehitler için dua edildi.

Programa kimler katıldı?

Anma programına Bursa Vali Yardımcısı Rıza Gençoğlu, Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Numan Çakır, Yıldırım Kaymakamı Metin Esen, Bursa Vakıflar Bölge Müdürü Dr. Haluk Yıldız, Bursa İl Kültür ve Turizm Müdürü Dr. Kâmil Özer, Bursa Muş Eğitim ve Hizmet Vakfı (BUMEV) Başkanı Ahmet Akın ile BUMEV Yönetim Kurulu üyeleri ve çok sayıda vatandaş katıldı.

Programın sonunda katılımcılara geleneksel pilav ikramı yapıldı. Sultan Çelebi Mehmed Han, kabri başında edilen dualarla vefatının 605. yılında rahmet ve minnetle yad edildi.